Rodiq » Page 'masini si biciclete'

masini si biciclete

Nu in ordine alfabetica, ci in ordine cronologica. M-am uitat un pic pe net, si masinile au aparut inainte (masinile cu aburi pe la 1800-1850), biclele un pic mai tarziu (dupa 1870).

O masina “oarecare” a zilelor noastre are o tona si un pic, si este folosita (in Bucuresti cel putin) la transportul unei persoane (sa zicem 80Kg) in conditii confortabile, cu o medie sa zicem de 15 Km / h, din punctul A in punctul B. Nu te ploua, nu iti e frig, nu iti e cald, asculti muzica, te simti in siguranta. Pt asta insa se deplaseaza insa un obiect cu o masa de 12 ori mai mare si cu o suprafata de cel putin 5 metri patrati. Si se elibereaza CO2.

O bicla “oarecare” a zilelor noastre are 15 Kg si este folosita (in Bucuresti) la transportul unei persoane (sa zicem 70 Kg – biciclistii sunt mai in forma) prin soare / vant / ploaie cu o medie sa zicem de 15 Km/h, din punctul A in punctul B. E bine ca punctele A si B sa nu fie la distanta mai mare de 8Km – distanta de la care e un pic cam mult de pedalat. Se deplaseaza un obiect care are a patra parte din masa pasagerului, cu o suprafata < 1mp. Se consuma haleala (+ un pic din rezerve).

In Bucurestiul zilelor noastre, bicla este intre la fel de rapida si de de 2 ori mai rapida decat un automobil. Insa nu foarte populara.

Cu ce exceleaza masina: este comfortabila, indiferent de vreme. In masina te simti in siguranta. si cu masina te dai mare. Marile probleme: aglomeratia si locul de parcare.

Cu ce exceleaza bicicleta: este rapida, si iti reda libertate. Mai greu cu bagaje si pe vreme rea. E nevoie de un pic de curaj. Si de atentie.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • RSS

One comment to “masini si biciclete”

  1. [...] de ce merge rodiq cu bicicleta prin oras. [...]

Leave a comment


× two = 14