Rodiq » Page 'frivolitati – seria 1, episodul 2 Reclame'

frivolitati – seria 1, episodul 2 Reclame

Cititul revistelor de profil este o experienta picanta si tin sa precizez ca sunt impresii pur personale, fara nici un fel de interes la mijloc.

Elle are cateva articole care pun probleme si intrebari pertinente, si actuale. Publicitate, publicitate, dar pe langa un continut care are si un pic de miez. Doar ca, sau poate ca pur si simplu asa e lumea, totul se invarte in jurul unor idei stereotipe: cum ca cititoarele citesc revista ca sa afle exact cum sa se vanda mai bine (a se citi, cum a cuceri adversarul – cititorul de esquire) , de fapt cum a il pacali ca sa para ca de fapt, nu le intereseaza nici pomeneala sa faca cuceriri, si exact asa le vor face (aceeasi idee in o cu totul alta forma aici). Reclama la cosmeticale, multa multa, foarte multe articole despre marcile de lux (a se citi printre randuri ca multi romani au deodata multi bani si tre facut doar un mic efort ca sa le explice exact ce tre sa scrie pe label, ca sa dea bine). Imi dau seama ca o parte a publicului roman, care a auzit de gradina blandianei, nu e chiar asa de usor de pacalit cum cred unii… insa oamenii acestia sunt mai degraba exceptiile. Deci cosmeticale, produse de lux, ca din pom reclama la geox pantoful care respira. Multe poze cu vedete, si chiar si cu un ochi neformat – e una din primele reviste glossy studiata de mine – imi dau seama cu ochiul liber de multitudinea de retusuri din photoshop (pt ignoranti, toate vedetele sunt trucate de nici nu le mai recunosti daca le intalnesti pe strada: talia, soldurile, bustul, cosurile, pistruii sunt eliminati cu o bagheta magica in acest program minunat care face muuult mai multe decat chirurgia estetica – inca o dovada ca softul isi face toti banii (sic)).

Multe parfumuri, si multe creme antirid – frica de batranete deschide probabil cel mai usor buzunarele cititoarelor. Pe de o parte, revista zice sus si tare in articole “sa fii tu insati, cu calitatile si defectele tale, sa iti vezi de viata ta, de micile momente placute” pe de alta “da, dar timpul trece, si tu esti din ce in ce mai batrana, iar altele mai tinere vin din urma si tre sa faci eforturi mari, ca sa faci fata, ce zici de crema asta misto antirid? ultimul racnet, inventata de un doctor, e extraordinar de buna, daca nu te-ai prins deja dupa cat de mare e pretul” Recunosc, a durat doar 2 minute sa aflu pe google ca numeroase studii stiintifice au dovedit fara dubiu ca:

- nu exista nici o corelatie intre pretul cremelor antirid si eficacitatea lor

- marea majoritate doar hidrateaza pielea si o intind momentan, creand doar dependenta

- de zeci de ori este mai eficient sa nu te expui la soare, sau daca stai in soare, sa iti dai cu crema cu factor foarte mare de protectie solara daca nu pe toata fata, macar pe zonele unde apar ridurile de expresie

- pana la urma daca ai riduri sau nu tine si de mostenirea genetica (mai ales de cat de grasa e pielea), de unde si obligativitatea pt tenul uscat sa se hidrateze la greu

Share and Enjoy:
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • RSS

Leave a comment


1 + = six