Rodiq » Page 'frivolitati – seria 1, episodul 3 Tendinte'

frivolitati – seria 1, episodul 3 Tendinte

Revenind, la revistele glossy, evident, spatii ample pt noile tendinte. Iarasi pt neinitiati: daca acum cativa zeci de ani fenomenul modei avea o ciclicitate de decade sau cincinale, in ultimul timp, si cu foarte bune motive, moda tine doar un sezon (toamna-iarna sau primavara-vara), fiecare sezon fiind caracterizat de cateva nimicuri (culoarea sezonului, patternul – dungi sau carouri, felul gentii – mica, mare, maner larg, foarte larg, sau foarte mic, felul pantofului – ascutit, patratit, rotund, oval etc., etc. etc.). Unele marci mai agresive au incercat sa extinda chestia asta chiar la cate un trend per anotimp. Si asa, consumatoarele intra intr-un cerc vicios al mersului la shopping ca sa tina pasul cu trendul, devenind deci abonate fidele ale industriei (oricine care a lucrat in vanzari stie diferenta de importanta intre clientul ocazional si cel consecvent). Daca mai e nevoie sa precizez, industria are un aparat de lobby foarte bine pus la punct avand grija sa planifice aceste sezoane – in sensul ca azi se fac filmarile pt filme care vor vedea lumina ecranului peste fix un an, personajele fiind deja intolite conform modei de actualitate peste un an si jumatate, o coincidenta fericita – fix perioada cand va rula filmul in cinematografe. Si ajungem aici la chintesenta consumorismului, care te condamna sa fii mereu nesatisfacuta, mereu cheltuitoare, pt ca vrei sa te vinzi, si ajungi de fapt sa fi clienta industriei care profita de ideea asta preconceputa. Asa ca industria, deghizata in marele tau salvator, ca lupul din poveste, se ofere sa te ajute sa te vinzi la pretul cel mai mare, si de fapt ajungi doar o vaca buna de muls (cu alte cuvinte o haleala pe cinste, ca in povestea cu scufita rosie).

Unu doua articole si pt nisa consumatoarelor de la nivelul superior – care s-au prins deja de faza cu moda, si se imbraca “clasic”, deci trebuie si ele un pic directionate fix catre magazinele de rigoare. Si cu preturile de rigoare, un pic deasupra nivelului descris mai sus. Inca o paranteza – istoria modei in sine mi se pare absolut fascinanta, este incredibil cum in aspectul exterior se reflecta toate trairile / filozofia de viata a unui grup de oameni sau a unei generatii. O fereastra plina de culoare cu vedere de perspectiva asupra tuturor ideologiilor ce s-au perindat de-a lungul anilor si au schimbat fata lumii.

Share and Enjoy:
  • Digg
  • StumbleUpon
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Reddit
  • RSS

3 comments to “frivolitati – seria 1, episodul 3 Tendinte”

  1. As accentua conceptul de “a te vinde” care de fapt motiveaza toata chestia asta.

  2. Buna Rodiq ! Super tare articolul tau ! Atat de bine punctat incat nu stiu ce ar mai putea fi adaugat !

  3. Stiu ca tendintele sunt induse de niste oameni destepti unor femei si barbati influentabili si fara personalitate. Dar, intrucat citesc si reviste glossy (cand ma plictisesc de Kant, Schopenhauer, Sartre si altii…sper ca nu ma crezi) consider ca poti sa supravietuiesti in bombardamentul de trenduri doar alegand ceva ce crezi ca ti se potriveste sau te amuza. Adica daca anul asta se poarta nu stiu ce nuanta de albastru / indigo in care eu arat palida si sub orice critica, iti dai seama ca nu imi cumpar ceva de culoarea asta doar pentru ca Botezatu si ceata lui imi spun ca altfel sunt varza. Concluzie: amuza-te de ele si ai mila pentu fraierii care chiar le iau in serios.

Leave a comment


nine + = 18