Rodiq » Page 'ny, day4'

ny, day4

Inceput cu un mic dejun american, la colt de strada, ham and eggs, adica o chifla maare cu ou ochi la mijloc. Meniul vine si cu un doughnut, o gogoasa absolut imensa, glazurata si insiropata.

Ajung cu metroul in Battery Park, de unde se ia ferry-ul spre Statuia Libertatii, sa intreb de inchiriere de biciclete. Nu este chiar ieftin :(

Si intr-un final, ajung si pe Wall Street. Districtul financiar este intr-adevar impunator.  Si oarecum bizar sa vad totusi si oameni in costum (de Labour Day numai slapi si adidasi).

M-am invartit pe stradutele inguste si intortochiate, cu zgarienori pana la cer. Am gasit si World Trade Center Memorial, este mare santier.

Si o oaza de linsite, World Financial Plaza (oaza ad literam, au palmierie). Am intrebat un politist unde este World Financial Plaza, m-a intrebat care, sunt vreo 4-5 in oras … dar ne-am inteles prin semne, am desenat cupola rotunda cu mainile in aer :)

Am batut toate strazile din Financial District, si m-am trezit in Soho, cartierul cu fatadele din fonta. Surprise, si aici santier. Cateva case refacute, multe fatade in lucru. Multe semne de inchiriat, si un aer dezolant. Alaturi Canali Street, plina de kitchuri turistice. Nu se prea potriveste cu ghidul … Chinatown nu mai este o strada, ci un cartier maare, care a muscat bine si din cele din jur. Cateva magazine frumoase, dar mai mult sepci, tricorui, genti de plastic si slapi. Dar am insistant si am gasit totusi o urma de cartier italian, doua colturi de strada. Paste carbonara adevarate, portie americana, nu vreau sa stiu cate calorii a avut …. extra Italia cu Insulele Feroe, in calificari pt World Cup.

Si daca tot eram in zona, am indraznit sa iau metroul spre Brooklyn. Surprize, mai fusesem acolo o data, cand m-am ratacit in prima zi. Bulevarde largi, case cu doar doua nivele, stradute lungi si drepte, umbrite de copaci, fatade de caramida rosie. Poezie. Lumea linistita, pana cand am ajuns la o intersectie mai mare si am vazut cum urla unii la altii soferii in trafic …

Magazine de delicatese, am dat si peste un bike & repair shop de cartier. De curiozitate, intreb cat costa o bicicleta noua. Undeva de pe la 300 de coco :( si era vorba de simpla bicicleta de oras (e drept, cu 3 viteze). M-am resemnat, inteleg de e asa scump bike rental. Si mi s-a facut tare pofta de pedalat.

Inapoi per pedes, pe Brooklyn Bridge. La fel de frumos ca in prima zi. Doar ca si plin de masini, e ambuteiaj spre Manhattan. Iar pe pod oamenii alearga si biciclesc spre Brooklyn. Dupa ora, as zice ca se intorc de la munca. Pe cat de nervosi cei din masini, pe atat de bine dispusi alergatorii si biciclistii. De altfel printre putinii oameni zambareti, slabi si cu o postura frumoasa pe care i-am vazut in ultima vreme.

Si pentru ca e pe drum spre casa, dau cu metroul o fuga in Madison Square, pe care il vazusem ziua, acum sesiunea de poze de seara. Si un set de us open, pe ecranul gigant din parc.

Cu ultimele puteri, pe net, planuri pt maine … dar deja incep sa dardai (pe pet-uri scrie ca au dopul mai plat ca sa consume mai putin plastic, insa aerul conditionat este peste tot setat la o temperatura aproape de inghet …) si vecinii mei stranuta … fug la culcarica.